צור קשר

חנן הגבן – המקום הפסטורלי ביותר בשרון

חנן הגבן מושב חירות מציע חוויה מיוחדת של טעמים מן הכפר. את הגבינות חנן מכין בעצמו מחלב טרי, תוך שימוש בשיטות מסורתיות והקפדה רבה על איכות החומרים. בלב השרון במושב חירות, באווירה כפרית פסטורלית יושבת הפינה הקסומה של חנן הגבן במטע אבוקדו. מומלץ להגיע ולבקר :).

חנן הגבן – קסם של מקום

חנן הגבן היא מגבנה, מסעדה באירוח כפרי ומעדנייה הממוקמת במושב חירות, המייצרת בהקפדה מגוון רחב של גבינות איכותיות מחלב כבשים, בקר, עיזים ועוד. בחנן הגבן נמצאת מעדנייה מיוחדת במינה, בה ניתן לרכוש, לטעום ולחוות ממעשה ידיו של חנן – גבינות טובות וטעימות, כמו שהיו מכינים פעם. במקום מרכז מבקרים המאפשר לראות את עבודת הגיבון ואת חדרי עישון הגבינות, לעבור סיור נרחב במקום. במסגרת הסיור ניתנים הסברים על תהליך ייצור הגבינות, ואפילו מוקרן סרט קצר המספר על קורות חייו של חנן הגבן.

ניתן ליהנות מארוחה טעימה במקום, וגם לרכוש מטעמים לדרך עם סל פיקניק מוכן בעלות של 249 ש"ח. לחלופין, ניתן לקנות סל ולמלא אותו לפי רצונכם במגוון מאכלים טריים. ניתן גם לשבת אצל חנן הגבן וליהנות מארוחה במקום. הארוחה אצל חנן הגבן היא עשירה ומוגשת טרייה, עם לפחות 5 סוגים של גבינות, מגוון ממרחים ולרבות ממרח זיתים, לאבנה, עגבניות מיובשות, ריבה, פירות וירקות טריים, לחם ועוד. הארוחה במקום היא 120 ש"ח לאדם. ניתן להזמין רק מזוג ומעלה.

במעדנייה גם נמכרים מוצרים נוספים שכולם מותאמים לפיקניק כמו גבינות שונות, זיתים, פרחים, פירות הדר לפי תוצרת עונתית, ממרחים, אבוקדו מהמטע, דבש ועוד מגוון מוצרים טעימים שמאפשרים לחוות את חוויית האירוח המושלמת. הכול טרי, טעים ונעשה במקום. בנוסף, ניתן לרכוש מגש גבינות המלא מכל טוב וליהנות ממנו בבית או במקום. יש להזמין אותו עד 24 שעות מראש, ולהגיע לקחת באופן אישי באיסוף בלבד.

החוויה שלי

הייתה לי חוויה מאוד נעימה של ניתוק מהשגרה, מהלחץ, היומיום והתחברות לשלווה, לחופש ולטבע. זו הייתה חוויה מאוד נעימה של זמן לעצמי ובילוי בכפר. מאוד נהניתי לבקר בחדרי הגבינות וללמוד על תהליך ייצור הגבינות.

משהו חדש שלמדתי הוא שחנן צובע את הגבינות, כדי להגן על החלק הפנימי בגבינות ושהחלק החיצוני יתקשה. חנן הסביר לי שחלק מהגבינות שנשארות יותר זמן מפתחות פטריות, ויש להן טעם שונה. הארוחה הייתה טעימה, וכללה 6 סוגי מטבלים. אהבתי במיוחד את הריבה, הסלט הטרי והמיץ . הכול מוגש טרי.

חנן אדם מאוד נעים וסבלני. הייתה בנינו שיחה מעולה והוא היה מאוד חם וזמין: ענה לי על כל השאלות וגרם לי לתחושה מאוד נינוחה.

הגבינות והאיכות – טריות של הכנה בעבודת יד

הגבינות המיוצרות בחנן הגבן נמכרות ללא פערי תיווך. ניתן ליהנות מטריות המוצרים, ממחירים נמוכים ואטרקטיביים, גבינות בסגנון צרפתי, מגוון גבינות כגון קממבר, סנט מור, ברי, תום, צפתית מלוחה ועדינה, לבאנה, יוגורט, עיזים, בקר, מוצרלה ועוד המון המון מוצרים טריים שחייב לטעום כדי להבין את האיכות.

ניתן להזמין מקום דרך האתר או לרכוש במקום סל פיקניק מפנק. על הגעה לסיור ולסרט, כמו גם למקום לאכול יש לברר מראש אם יש מקומות פנויים, ולהזמין מקום בימי שישי, והסיור במגבנה והסרט בתיאום מראש. שעות הפעילות של המקום הן:

יום א’ 9:00 עד 15:00
יום ב’ עד ד’ 8:00 עד 15:00
יום ה' 8:00 עד 19:00
יום ו’ 8:00 עד 14:00

המקום כשר.

הכתובת: דרך המייסדים 25,  מושב  חרות ,  גוש תל-מונד

אתם מוזמנים לחוויה כפרית פסטורלית. בואו ליהנות מחוויה שבה פוגשים את הטבע, נושמים אוויר של כפר ונחים מהשגרה העמוסה, בין מטע האבוקדו.

כתוב תגובה