צור קשר

הארטישוק של נועם – הארטישוק הכי טעים בארץ

חוויה חקלאית עם בראנץ' איכותי

אי-שם במושב ניר בנים, חבל לכיש, ממוקם הארטישוק של נועם. מדובר במשק חקלאי איכותי, שמציע סיור בשדות ובראנץ' צהריים מידי שבת.

המסעדה טבעונית צמחונית, עם תפריט עשיר וטעים. במשק תוכלו למצוא שדות לגידול ארטישוק טרי למכירה, ותפריט ברנץ' עשיר עם מגוון מנות בסטייל אכול כפי יכולתך, שכוללות את הארטישוק המפורסם של נועם, כמו גם מנות נוספות, שכדאי ואפילו מומלץ לטעום ולחקור באופן אישי. בנוסף, ניתן לרכוש את הארטישוק במקום בקופסא לפי משקל.

מוכנים לצאת לסיור ולחקור את חוות הארטישוק של נועם מקרוב?

הסיור בחוות הארטישוק של נועם

הסיור בחוות הארטישוק נערך על ידי נועם, הבעלים של המקום. הסיור מתקיים מידי שנה במהלך עונת הבשלת הארטישוק, בין השעות 11:00 ל- 13:00 בצהריים, מנובמבר ועד לחודש מאי, והשא ממרץ עד אפריל. יש להירשם באתר מראש!

לאורך הסיור, שמתי לב לבקיאות של נועם שהעביר לי בסבלנות רבה, ובצורה חווייתית ומעניינת שמתאימה לכל המשפחה ובמיוחד לילדים. בסיור עצמו, נועם מתייחס לפריחת הארטישוק, לפריחה בשדות השכנים ובמשך כשעה וחצי בממוצע תורם שפע של ידע אישי.

נועם סיפר לנו שהארטישוק הוא צמח עתיק יומין, עוד מימי התקופה היוונית. באותם ימים, לנשים אסור היה לאכול אותו, וזה כל כך אירוני, כי מסתבר שהיום זה נחשב לאחד המאכלים האהובים על נשים בהיריון.

במהלך ההליכה הנעימה, נהניתי להשקיף אל עבר שדות הזיתים, פרדסי הקלמנטינה העשירים בעצים מלבלבים ומלאי פרחים וכמובן מפריחת הארטישוק היפהפייה והמשגעת. הידעת? לארטישוק יש פרח מהמם ומרשים בגודלו. רק התגלית היפהפייה הזו, הפכה את הטיול לחובה עבורי. פרח הארטישוק עצמו הוא סגלגל ומרשים. הפריחה שלו מתחילה בסתיו ונמשכת על סוף האביב, כאשר השיא שלה הוא במאי, ומאוד מומלץ להגיע לבקר בתקופה זו.

מעבר לפרח הארטישוק, ניתן לחזות בפריחת הסולניום זיתוני, שפורח ביופיו באזור בחודש אפריל, ומייפה את האזור כהכנה לפריחת פרי הארטישוק הגדולה.

בראנץ' טעים ואיכותי ששם את הארטישוק במרכז

הבראנץ' הצמחוני של נועם נערך בחצר ביתם של בני המשפחה, בישוב ניר בנים, חבל לכיש. הבראנץ' כולל שפע מנות טעימות ומיוחדות, כאשר רבות מהן כוללות את הארטישוק הטרי והעסיסי של נועם.

בין המנות המוגשות בבראנץ', שמתי לב במיוחד למרק הארטישוק יוצא הדופן והג'חנון של שבת שפשוט אסור לוותר עליו!

הבראנץ' מהווה חלק מהסיור בשדות החקלאיים, ובעלות של 100 ש"ח בלבד למבוגר, ו- 60 ש"ח לילד עד גל 13. אפשרות נוספת, היא לעשות פיקניק ולאכול בראנץ' אינטימי בקטנה עם כל המשפחה או בני הזוג, בעלות של 60 ש"ח לאדם. הבראנץ' נערך מידי שבת בין השעות 10:00 ל- 16:00 אחה"צ.

לאחר הארוחה הטעימה, ניתן לפנות אל החנות של חוות הארטישוק של נועם ולרכוש מהארטישוק הטרי של נועם (50 ש"ח לקופסה בת 2 ק"ג בממוצע), ומגוון מוצרים שונים כמו, לדוגמא, שמן זית איכותי, יין, ענבים, זיתים, צימוקים, דבש ושתילי ארטישוק במהלך ימות החורף (מומלץ לקנות את השתילים רק בימים הגשומים ביותר, בכדי להבטיח שהצמח יחזיק ויפרח). החנות פתוחה מידי יום מ- 08:00 עד 20:00.

ליצירת קשר עם נועם וחוות הארטישוק של נועם להזמנת סיור, לחצו כאן או התקשרו 072-394448.

ארטישוקים טריים מחוות הארטישוק של נועם
הארטישוק של נועם
נועם, הבעלים של המשק
הארטישוק הכי טעים בארץ

למאמרים ותכנים נוספים על טיולים ואטרקציות יוצאי דופן ברחבי מדינת ישראל, לחצו כאן.

כתוב תגובה